Paprika Spread voor de boterham

 

Paprika is een gezonde vrucht die valt onder de categorie groenten.

Het bevat weinig calorieën dus een ideale groente bij afvallen.

Je kunt paprika zowel rauw of gegrild eten.

Het is een leverancier van vele goede vitamines en vezels.

Paprika bevat vooral een bron aan vitamine A en C.

Vitamine A is belangrijk voor de conditie van je ogen en is heel goed voor je huid en gebit.

Vitamine C is een echte weerstandvitamine en antioxidant die voorkomt schade aan de cellen.

Vooral de rode paprika bevat 2 x zoveel vitamine C dan de gele of groene paprika.

Genoeg reden om paprika dagelijks aan je menu toe te voegen.

Met deze heerlijke paprika spread voor op de boterham is dus niet alleen super gezond maar ook super lekker!

 

Recept paprikaspread:

2 punt paprika’s

Paar takjes verse peterselie

½ rode peper

½ citroen geperst

Zout en peper

 

Bereiding:

Punt paprika’s 20 minuten in de oven laten grillen en daarna het velletje en de zaadlijsten verwijderen.

Hak de peterselie fijn en doe het samen met de punt paprika, citroensap en beetje zout/peper in de blender.

Pureer het geheel tot een smeersel voor op de boterham

Je kunt eventueel een tintje knoflook toevoegen.

Smeer de paprika spread op de boterham.

Voor extra garnering kan je gegrilde aubergine en courget schijfjes met beetje blad sla aan toevoegen.

Tip: Om op een eenvoudig manier de aubergine en courget schijfjes te grillen kun je ook een tosti ijzer gebruiken. Zorg er wel voor dat de schijfjes niet te dun gesneden worden. Bij voorkeur ½ cm.

Enjoy your lunch!

 

 

 

^ Naar boven